Fórum

Wie kan me helpen ?

Geert REMAUT, modificado 13 Anos atrás.

Wie kan me helpen ?

New Member Postagens: 16 Data de Entrada: 04/04/11 Postagens Recentes
Hallo,


Ik ben totaal nieuw bij Liferay.

Ik vind Liferay super en zou het graag toepassen.

Ik heb wel geen progammameurskennis.

Wat pas ik best toe ?
Liferay of Liferay Social Office.

Ik wil :
- intranet
- extranet
- internet - bedrijfssite

Heb alle documentatie al eens overlopen en heb nog enkele vragen :
- gebruikers moeten private en gedeelde pagina's hebben. Wat pas ik best toe ? Hoe werk ik best uit ? Private pagina's op Organisatie niveau voor persoonlijke pagina's en publieke voor gedeelde, of werk ik met Community ?
- hoe koppel ik gemaakte pagina's ? vind hier niks over terug


Geert
thumbnail
Corné Aussems, modificado 13 Anos atrás.

RE: Wie kan me helpen ?

Liferay Legend Postagens: 1313 Data de Entrada: 03/10/06 Postagens Recentes

Ik ben totaal nieuw bij Liferay.

Welkom


Wat pas ik best toe ?
Liferay of Liferay Social Office.

Ik wil :
- intranet
- extranet
- internet - bedrijfssite

Liferay Portal is het beste.
Liferay Social Office is een vooringerichte versie van LR Portal.


Heb alle documentatie al eens overlopen en heb nog enkele vragen :
- gebruikers moeten private en gedeelde pagina's hebben. Wat pas ik best toe ? Hoe werk ik best uit ? Private pagina's op Organisatie niveau voor persoonlijke pagina's en publieke voor gedeelde, of werk ik met Community ?

Omdat het een bedrijf betreft zou ik kiezen voor een organisatie structuur waaronder je eventueel bedrijfsonderdelen of afdelingen organiseert. Aan de (sub)organisaties koppel je gebruikers.
Een organisatie kan zijn eigen publieke site (voor iedereen toegankelijke) en/of besloten site (voor alle leden van deze (sub)organisatie hebben.

Een gebruiker kan ook zijn eigen publieke site (voor iedereen toegankelijke) en/of besloten site (meestal alleen voor zichzelf) hebben.


- hoe koppel ik gemaakte pagina's ? vind hier niks over terug

Deze vraag begrijp ik niet helemaal maar Webcontent Artikelen toon je met de WebContent Display Portlet of een AssetPublisher Portlet
Geert REMAUT, modificado 13 Anos atrás.

RE: Wie kan me helpen ?

New Member Postagens: 16 Data de Entrada: 04/04/11 Postagens Recentes
Bedankt voor je info. Tof.

Blijf wel met enkele vragen zitten.

Ik wil eigenlijk mijn intranet inrichten als Liferay Social Office. Het is de bedoeling om een intranet/klantenportaal/website te hosten op 1 toepassing.

Voor de gebruikers wil ik individuele pagina's (home/profiel/mail) en voor het team wil ik pagina's die voor alle leden toegankelijk zijn (company home/company agenda/documenten/afbeeldingen/info/procedures).

De pagina's maakte ik al aan op organisatieniveau.

Nu weet ik wel niet :
1. hoe ik de toegang tot de individuele pagina's beperk (rechten beperken tot user ?) - maak ik pagina's per gebruiker aan op het userniveau ? of is het een kwestie van rechten ?
2. hoe ik de toegang regel voor de company pagina's (rechten voor leden organisatie ?)

Nu de pagina's er zijn, hoe ga ik tewerk om ze te linken tot 1 intranet ? Hoe publiceer ik ze ?

Laatste vraag ? Kan je publieke en private pagina's linken ?
Geert REMAUT, modificado 13 Anos atrás.

RE: Wie kan me helpen ?

New Member Postagens: 16 Data de Entrada: 04/04/11 Postagens Recentes
Beste,

Raak er maar niet uit.
Ik wil
publieke site
intranet
klantenportaal
maak ik van deze 3 hoofdsites en onder deze kinderpagina's per type site ?
thumbnail
Maarten van Heiningen, modificado 13 Anos atrás.

RE: Wie kan me helpen ?

Regular Member Postagens: 174 Data de Entrada: 05/02/09 Postagens Recentes
Hallo Geert,

Voor ieder van deze omgevingen maak je een Community aan (publieke en de klantenportaal). Ik zou er voor kiezen om het intranet te maken op basis van een organisatie die vervolgens een community krijgt waarin je deze pagina's aanmaakt.

Je kunt dan de meeste pagina's ofwel privat maken of wel de rechten zo zetten dat deze op niet toegankelijk staan voor de role guest.

Maarten